GAME:

RuneRavers

Samarbejde med animationsskolen TAW i viborg, Juni 2024. Min rolle har været implementering og lyddesign af mange “in-game” lyde (attack og pickup lyde osv.), samt lydkoncept, og musik – lavet i samarbejde med Gustav Them Oxenbøll, som også har været med til implementering og lyddesign.

Lavet i Unreal og med deres inbygget lydsystem MetaSounds

Om RuneRavers

Rune Ravers er et top-down, local multiplayer-spil for 2-4 spillere. Spillet består af en række små højintense kampe, på forskellige baner. Hver spiller kan vælge forskellige karakterer, som har hver deres specielle ability.

Spillerne konkurrerer alle mod hinanden, hvor de kæmper om at skyde hinanden af banen med lasere. Spillerne kan samle forskellige powerups op som spawner på banen. Alt skal ske i takt til den elektroniske musik, som spiller under hver bane, hvis ikke du rammer beatet, kan du ikke angribe.

Min rolle

Sammen med Gustav var vores rolle i RuneRavers hovedsagelig at implementere og lave lyddesignet til spillet. Da vi kom ind i projektet var der stort set ikke noget lyd implementeret.

Personligt har jeg stået for implementering og lyddesign for store dele af “in-game lyde” – dvs pickup af powerups, death og respawn, wall collision, Special ability lyde til de forskellige karakterer, med mere.

Det største arbejdet har lagt i struktur og implementering. Da vi startede på dette projekt var en af de helt store udfordringer hvordan og hvor de forskellige lyde skulle afvikles fra.

 

 

Lydeksempler

Special abilities for forskellige karakterer, samt pickup sounds. Lavet og implementeret af mig.

Musikeksempel

Musik lavet til spillet – produceret i Logic. Designet specifikt til spillet – energifyldt, kort og med højt tempo.