GAME:

Arkivspillet

Eksamensprojekt i gruppe – lavet til stadsarkivet i Kolding.
Lavet med unity og Wwise.

Min primær opgave har været programmering af store dele af spillet, samt indledende koncept-generering og idéer til puzzles.

Om Arkivspillet

Spillet blev lavet som et eksamensprojekt i faget Lyddesignerens Arbejdsliv, på Sonic College. Opgaven var at skabe et produkt for Kolding Stadsarkiv, med fokus på hvordan og hvilken værdi man skaber for en kunde. Vores resultat blev til computerspillet “Arkivspillet”, som fortæller en historie om en mand der prøver at finde informationer om sin forsvunde søster på et forladt arkiv.

I sin søgen finder han en AI, som hjælper ham med at finde den data han skal bruge. Spilleren skal igennem en række små puzzles og mini-games, for at tænde og få adgang til de forskellige servere hvor data’en ligger på. Igennem denne proces, bliver den fundende data mere og mere ødelagt, og spillet ender med en cliff-hanger, hvor spilleren ikke er helt klar over om han finder søsteren eller ej.

 

Min rolle

Dette spil er skabt i samarbejde med 5 af mine klassekamerater. Min rolle har primært været programmering . Jeg har både stået for flere af minigames’ene, men også al den funktionelle kode, de koder som binder tingene sammen. Dvs. sørge for at der er flow i spillet, at dialogen bliver spillet på de rigtige tidpunkter, og at spilleren bliver ledt de rigtige steder hen på de rigtige tidspunkter.

Derudover har jeg også været med til den indledende idéfase og koncept-generering, samt ide-generering af puzzles. 

Kodning

Mere info kommer